6/3/17

"Verdünner"




Φερντύνερ λένε στα γερμανικά αυτό που εκλεπτύνει,
θίνερ στα αγγλικά,
στα ελληνικά αντιστοίχως πρέπει να λέγεται εκλεπτυντικό.

Παρακαλώ,
θα ήθελα ένα εκλεπτυντικό
για να απαλύνω μερικά χοντρά και άκομψα συμβάντα της ζωής μου, 
όπως ας πούμε
την ιστορία μου με κείνον τον αγράμματο και άξεστο νεαρό
που όμως μπόρεσε να αναταράξει τα βαλτωμένα μου νερά
με φράσεις και με πράξεις
που δεν μπορώ  έτσι απεριποίητες να τις εκθέσω ενώπιόν σας,

επίσης θέλω να βάλω λίγο εκλεπτυντικό
στη σχέση μου με τη μητέρα μου,
άγρια σχέση και πολύ τραχιά,
με συναισθήματα ακραία θανάτου, φόβου και απέραντης λατρείας,
με άλλα λόγια τελείως ακατάλληλη για ραφινάτα γούστα,

καθώς
 -κι αυτό κυρίως με ενδιαφέρει-
θέλω πολύ και άφθονο εκλεπτυντικό
για να παρουσιάσω δημοσίως τις δικές μου σκέψεις.
Φοβάμαι, ξέρετε,
αν δεν τις κάνω πιο κομψές και φιγουράτες,
μήπως το πνεύμα σας εξεγερθεί,
μήπως σας κάνω εχθρούς, 
πριν με γνωρίσετε καλά-καλά.

Θέλω ακόμα να ρίξω εκλεπτυντικό  
παντού όπου περιφέρομαι,
να γίνουν όλα πιο εξευγενισμένα,
ο υπόκοσμος ας πούμε να γίνει πιο κομψός
και η διαφθορά πιο λεπτεπίλεπτη
και γενικώς  να εκλεπτυνθούν οι άνθρωποι σε όλες τις στιγμές του βίου τους.

Επίσης ο θεός,
πρέπει κι εκείνος κάπως να εκλεπτυνθεί,
να μην τρομάζει με τις αγριοφωνάρες του,
να γίνει πιο ευγενικός και φινετσάτος.

Με λίγα λόγια θέλω να αγοράσω τόνους από εκλεπτυντικό,
χιλιάδες χιλιάδων τόνους,
να περιλούσω όλο τον κόσμο,
ώστε να γίνει χαριέστερος.

Αλλά, τι βλέπω,
 «Προσοχή», γράφει η ετικέτα,  
«μεγάλος κίνδυνος, αν το εισπνεύσετε»,
επίσης 
«προσοχή, να μην το πιείτε και μην πάει στα μάτια σας».

Μα τι εκλεπτυντικό αθλίας ποιότητος είναι αυτό,
με τέτοιο ευτελές προϊόν είναι αδύνατο να κάνω τη δουλειά μου
και επομένως τίποτα,
ο θηριώδης νεαρός,
η απερίγραπτη μητέρα μου,
οι τραχιές μου σκέψεις,
ο κόσμος ο χοντροκομμένος,
και ο ακατέργαστος θεός
θα συνεχίσουν
να περιφέρονται κυκλοτερώς στο νου μου
ματώνοντας κατά καιρούς τις παρυφές του εγκεφάλου μου,
αφού ακίνδυνο εκλεπτυντικό
 -φερντύνερ για τους Γερμανούς και για τους Άγγλους θίνερ- 
ακόμα δεν κυκλοφορεί στην αγορά.


Δεν υπάρχουν σχόλια: